ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ



Τα Χριστούγεννα της άφθονης κατανάλωσης πέρασαν οριστικά στο παρελθόν για τις ελληνικές οικογένειες, που αντιμετώπισαν τα φετινά Χριστούγεννα σαν και αυτά του …  Σκρουτζ. Η πίεση στα εισοδήματα γίνεται ασφυκτική, η απαισιοδοξία περισσεύει και οι περικοπές δαπανών γίνονται η πρώτη προτεραιότητα για τα περισσότερα νοικοκυριά. Οι χειρότερες γιορτές που η χώρα βιώνει από την επόμενη του εμφυλίου. 




Αχνές αναμνήσεις από τη δεκαετία του 50 για τους μεγαλύτερους, πού σαν παιδιά είχαν τουλάχιστον κάποια προσδοκία  μπροστά τους, κάποια προοπτική -έστω κάλπικη  -για να ονειρεύονται. Η απουσία του ονείρου αποτελεί την τωρινή τραγωδία. Μία ολόκληρη γενιά παιδιών,έφηβων και νέων, ξεκινάει τη ζωή της έχοντας βρεθεί σε ένα μπαλκόνι από το οποίο η μόνη θέα είναι το κενό.


Αυτό τούς επιφύλαξε στη χαραυγή της ζωής τους ένα σύστημα ζωής για το οποίο ποτέ δεν ρωτήθηκαν αν θέλουν, όπως άλλωστε και εμείς οι μεγαλύτεροι. Η εορταστική αυτή εικόνα δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετική και στην Κρήτη όπου η κατάσταση στην αγορά κυμαίνεται από το μέτριο μέχρι και απογοητευτικό επίπεδο. Οι επιχειρηματίες μας περιέγραψαν με μελανά γράμματα την φετινή εορταστική κίνηση και τον τζίρο τους. Σε ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων όπως έπιπλα,οικιακές συσκευές η πτώση έφτασε και το 60%! Στα καταστήματα ρούχων η πτώση του τζίρου κυμάνθηκε στο 30-35% ! Στα καταστήματα τροφίμων η πτώση ήταν γύρω στο 8% ενώ στα κρεοπωλεία; στο 15%.



Οι καταναλωτές θα είναι πιο συγκρατημένοι, προετοιμασμένοι να προσφέρουν δώρα σε μικρότερο αριθμό ατόμων, λιγότερο παρορμητικοί αλλά και προσεκτικοί ως προς τις τιμές και τη χρηστικότητα των δώρων και των προϊόντων που πρόκειται να αγοράσουν φέτος τα Χριστούγεννα, επισημαίνει η Deloitte.


 Οι Ελληνες θα πουν φέτος αντίο στα εορτοδάνεια του παρελθόντος και στο ανεξέλεγκτο φόρτωμα των καρτών τους, θα προτιμήσουν τα προϊόντα που προσφέρονται με έκπτωση και θα αποφύγουν τα επώνυμα είδη, προτιμώντας τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Λίγοι δηλώνουν ότι θα κόψουν τις δαπάνες τους για τρόφιμα, αλλά σχεδόν εννέα στους δέκα λένε ότι θα μειώσουν τα έξοδα για ρούχα, εξόδους για φαγητό, οικιακά αγαθά (όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές, έπιπλα) και διασκέδαση.


ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ / ΦΩΤ - ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΕΝΝΑΡΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Post Top Ad

.............