ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η 1η ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΕ ΠΡΑΙΣΣΟ - ΣΙΤΑΝΟ - ΕΤΙΑ ΣΤΙΣ 11 ΜΑΙΟΥ - Κρήτη πόλεις και χωριά

Κρήτη πόλεις και χωριά

Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΟ INTEΡNET - www.kritipoliskaixoria.gr

.........
Επικοινωνήστε μαζί μας - kritipolis@hotmail.com
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

Γνωρίζω τον Τόπο μου"
1η εκδρομή σε Πραισσό - Σίτανο - Ετιά

Η έναρξη της δράσης"Γνωρίζω τον τόπο μου" του Π.Σ. Παρασπορίου έγινε την Κυριακή 11 Μαίου με επίσκεψη στην περιοχή της Πραισσού - Σιτάνου και Ετιάς. Ξεκινήσαμε 52 άτομα στις 11.15 με πρώτη στάση στο χωριό Άγιος Σπυρίδωνας (κανένε) όπου ξεναγηθήκαμε στο μουσείο Μουσείο Ιστορίας και Πολιτιστικής Κληρονομιάς Πραισού Σητείας που έχει σπάνια εκθέματα. Ακολούθησε ξενάγηση στο χωριό όπου είδαμε την υπέροχη κρήνη και καταλήξαμε στον ξενώνα του συλλόγου που αποτελεί πραγματικό στολίδι όπου ο Π.Σ. Πραισσού είχε φροντίσει για κέρασμα με καφέ και ρακί.

Παρακολουθήσαμε ένα πολύ κατατοπιστικό video για την περιοχή της πραισσού και ενημερωθήκαμε για τον αρχαιολογικό χώρο (που περιλαμβάνει τρεις ακροπόλεις) και τα χωριά της περιοχής. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Α ακρόπολη και τον παλιό Ναό και ακολούθησε η επίσκεψη στη Νέα Πραισσό (Βαβέλοι) όπου είδαμε την κρήνη πληροφορηθήκαμε για την πλούσια ιστορία του χωριού και στο τέλος της ξενάγησης ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Πραισού κος Κοκκινάκης Νίκος, έδωσε στον πρόεδρο του Π.Σ. Παρασπορίου κο Ξυπόλιτο Νεκτάριο, ένα αναμνηστικό δώρο (ρολόι του συλλόγου).

Συνεχίσαμε έχοντας αποκομίσει σπουδαίες γνώσεις για την ιστορία της πραισσού και υπέροχες αναμνήσεις από την καταπληκτική φιλοξενία, για την Σίτανο. Εκεί μας υποδέχθηκε ο πρόεδρος του Π.Σ. Σιτάνου κος Πατελάκης Μανώλης, που μας ξενάγησε στο χωριό (οθωμανική κρήνη, παλιό δημοτικό σχολείο και εκκλησία Αγίου Ιωάννη με σπάνιες τοιχογραφίες στο Ιερό) και στη συνέχεια μας κέρασε εκ μέρος του Πολιτιστικού Συλλόγου στο παραδοσιακό καφενείο του χωριού.

Φύγαμε στις 4 μμ και περίπου μισή ώρα μετά είμασταν στην Ετιά όπου γευματίσαμε στην ταβέρνα Σεράγιο, περιπλανηθήκαμε στα σοκάκια του μεσαιωνικού οικισμού και θαυμάσαμε την μινωική έπαυλη, δυστηχώς μόνο εξωτερικά μια και ελλείψει φύλακα ήταν κλειστή. Ήταν μια μοναδική εμπειρία αυτή η πρώτη γνωριμία με τον τόπο μας που πραγματικά έχει εκπληκτικές ομορφιές και πλούσια ιστορία. Ευχαριστούμε θερμά τον Π.Σ. Πραισσού για την υπέροχη φιλοξενία και ιδιαίτερα τον πρόεδρο του για την κατατοπιστική ξενάγηση, τον πρόεδρο του Π.Σ. Σιτάνου για την ξενάγηση και το κέρασμα και φυσικά όλους εσάς που συμμετείχατε και γίναμε όλοι μαζί μια υπέροχη παρέα. Καλή αντάμωση στην επόμενη εκδρομή μας και καλώς να κοπιάσετε όσοι δεν είσασταν στην πάρεα μας στην πρώτη μας εξόρμηση.